Kompis ♥

Känner att jag verkligen måste börja bli bättre på att uppdatera här..
Har ju haft julkurs hela veckan på srk :D Red världens bästa Kompis (kompis är en ponny , bara så ni vet haha..) Han var absolut finast igår när vi red för Hanna :)

Ridpasset:
Först värmde vi upp med lite skritt/halt/skritt/halt. Sen red vi typ på en åttvolt, vi skulle jobba med aktiv och passiv sits (visst heter det så ? :S) På c-volten skulle vi öka traven och rida med en aktiv sits, och på a-volten skulle vi ta tillbaka hästen och rida med en passiv sits. Det gick bra! För ovanlighetens skull blev det svårare att ta tillbaka han än att öka ;)


Sen gjorde vi denna övning, den var svår tycker jag ;( Haha, Kompis kunde typ inte vara rak, så till en början fick jag bara se till att ställa utåt på den lilla volten (tro mig han gick som en banan annars..) Så sen gick det lite bättre han var inte lika stark längre. Han tvärade fint lilla gubben :'] 


Till sist vart det då denna övning, då vi skulle minska galoppen på 10-metersvolten. Detta var lättare i vänster varv på honom, men ändå svårt haha. Till stor del gick det såhär: Första halvan av volten gick perfekt, han faller ut på andra halvan. ojoj vad man fick kämpa.. det var mycket svårt att ta tillbaka galoppen på han... fast det var bra att han galopperade av sig själv så man bara kunde sitta där och "åka" utan att behöva driva i varenda språng. Han hade en finfin form! :)

Jag är verkligen jättenöjd över gårdagen, Slänger in en bild på ponnyn en annan dag :)

/ Maja


Kommentarer
Postat av: Josefin

den övningen gjorde jag och några andra för några dagar sen, jag red ju såklart Lars :D

2011-01-08 @ 18:35:26
URL: http://srkbast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0